MESZLÉNYI ATTILA - OLAJFESTÉS - VADON ÉLŐ ÁLLATOK
Sokan félnek az olajfestéstől. Mivel a galériákban jobbára olajfestményeket látnak, az iskolákban pedig csak vízfestékkel találkoztak, azt hiszik, hogy kezdőknek az akvarell való, az olajfestéshez magas szintű művészi tudás szükséges.
Bármily meglepő, ennek inkább az ellenkezője igaz: a freskófestést nem számítva, az akvarell a legnagyobb szakmai tudást igénylő festőtechnika, az olajfestés pedig talán épp a legengedelmesebb festészeti eljárás. Mások attól tartanak, hogy olajjal festeni túl drága. Ez akkor igaz, ha engedünk a hatalmas eszköz- és anyagválaszték csábításának.
Annak, akinek megfelel a festőkarton, nem vásárol fölösleges festékeket, ecseteket, nemigen kerül többe a festés olajjal, mint más technikákkal. Az olajfestés a legmegfelelőbb kezdőlépés a festéssel való ismerkedéshez.
A tartalomból:
- Rövid történeti áttekintés
- Bevezetés
- Az olajfestés kellékei
- Műterem
- Eszközök
- Anyagok
- A festés technikája
- Festés a szabadban
- A színek
- A szubsztraktív színkeverés főszínei
- A kiegészítő színek
- Színharmónia
- A színek kölcsönhatásai
- A festékszínek
- Kompozíció
- Tanulmány és vázlat
- A stílus
- Az állatrajzolás alapjai
- Rajzi alapok
- Az állatalakok arányai
- Az emlősök testfelépítése
- A madarak testfelépítése
- Az emlősök mozgása
- A madarak mozgása
- Szőrzet és tollazat ábrázolása
- A fotó mint modell
- Állatrajzolás természet után
- Lépésről lépésre - Festés fehérrel alapozott farostra, aláfestéssel
- Lépésről lépésre - Prímafestés okkerrel alapozott, kasírozott vászonra
- Lépésről lépésre - Fejlesztett festés kartonra
- Lépésről lépésre - Prímafestés farostra
- Képelemzések
- A szerzőről
- Kislexikon